Hát az áldozat ezúttal is a 97-es RS-em volt.Fékbetét ellenőrzés és csere. Nálam végül is csak az elsőt kellett cserélni, de igyekeztem általánosra megírni.
A fékbetétek adatai:
- Első: 56.3 x 39,5, 7 mm vastag (hátlappal 5 mm a betét)
- Hátsó: 51.5 x 35.5 6 mm vastag (hátlappal 4 mm a betét)
Mindkét fékbetét organikus (normál) fajta volt, nem szinteres (mert az erősebben koptatja a féktárcsát) és véletlenül sem kerámia aminek nincs is utcai homologizációja.
Élettartam elég zsóké függő. A gépkönyv 3000 km-enkénti ellenőrzést ír elő. Nekem 6000 km után a hátsó 4mm-jéból 1 mm- kopott el. Az elsőt nem én kezdtem használni, de most cseréltem szóval amint van újabb adatom azt is megosztom. :)
Ami kell:
- Kombinált fogó,
- csavarhúzó
- 17-es villáskulcs.
- Tolómérő (betét ellenőrzéséhez. Hátha még nem csere érett :) )
- Végszükség esetre 8-as csillagkulcs és DOT4 fékolaj (Ha minden jól megy ezekre nincs szükség)
Lépések
- Pórvédő eltávolítás Csavarhúzóval felpattintható
- Rögzítő csap eltávolítás Kombinált fogóval ki kell húzni (A lenti képen kék nyíllal jelezve)
- Betét kivétele ellenőrzésre Csavarhúzóval kipattintható. opcionális. Ha tudod, hogy sz@r akkor kihagyható (A lenti képen piros nyíllal jelezve a betét)
- Fékolaj tartály kinyitás Ez fenn van a kormányon. 17-es villáskulcs nyitja a kémlelő ablakot. Tegyünk rongyot a nyilás alá, mert kifolyhat egy kis fékfolyadék, ami ha a fényezésre kerül másodpercek alatt felmarja azt.
- Betéttel dugattyú visszanyomás Ezen lehet a legtöbbet szívni. A régi fékbetétet úgy kell hátra nyomni, hogy közben semmivel nem terhelünk rá a tárcsára. :) Én azt csináltam, hogy kombinált fogó nyelét különböző irányokba forgatva bedugtam a két betét felső része közé és így feszítette szét egymáshoz képest a két betét magát. Addig kell csinálni amíg a dugattyúk gyakorlatilag szintbe kerülnek a fékszerkezettel.
- Új betét behelyezés Simán be kell csusszannia a helyére. Ha nem megy akkor valószínűleg nincs még a helyén a dugattyú. Lépjünk vissza a 6-os pontra .
- Összeszerelés. Rögzítő csap visszatétel. Porvédő visszahelyezés, Fékolaj tartály visszazárás)
- Fék ellenőrzés Elsőnek mindig álló helyzetben lévő motoron. Ha jó akkor is finoman az első időben, hogy az új betétek összekopjanak a tárcsával.
Buktatók:
- Berohadt dugattyú, amit nem tudunk visszanyomni. Ekkor esetleg a kinyithatjuk a légtelenítő csavart és próbálkozhatunk így is. Ekkor viszont számítsunk rá, hogy a művelet végén légteleníteni kell a féket. (A 8-as villáskulcs és a fékolaj ilyenkor szükséges)
- Meghúzzuk a fékkart miközben nincs benn betét. Ha szerencsénk van akkor nem ugrik ki egyik sem a helyéről, de fogunk szívni a visszanyomással. Ha nincs szerencsénk az az igazi szívatás :)