A legkissebb sport motor

Aprilia RS 50

Aprilia RS 50

Fékbetét csere

2018. március 23. - apriliars

Hát az áldozat ezúttal is a 97-es RS-em volt.Fékbetét ellenőrzés és csere. Nálam végül is csak az elsőt kellett cserélni, de igyekeztem általánosra megírni.

A fékbetétek adatai:_20180317_145114.jpg

  • Első: 56.3 x 39,5, 7 mm vastag (hátlappal 5 mm a betét)
  • Hátsó: 51.5 x 35.5 6 mm vastag (hátlappal 4 mm a betét)

Mindkét fékbetét organikus (normál) fajta volt, nem szinteres (mert az erősebben koptatja a féktárcsát) és véletlenül sem kerámia aminek nincs is utcai homologizációja.

Élettartam elég zsóké függő. A gépkönyv 3000 km-enkénti ellenőrzést ír elő. Nekem 6000 km után a hátsó 4mm-jéból 1 mm- kopott el. Az elsőt nem én kezdtem használni, de most cseréltem szóval amint van újabb adatom azt is megosztom. :)

Ami kell:

  • Kombinált fogó,
  • csavarhúzó
  • 17-es villáskulcs.
  • Tolómérő (betét ellenőrzéséhez. Hátha még nem csere érett :) )
  • Végszükség esetre 8-as csillagkulcs és DOT4 fékolaj (Ha minden jól megy ezekre nincs szükség)

Lépések

  1. Pórvédő eltávolítás Csavarhúzóval felpattintható
  2. Rögzítő csap eltávolítás Kombinált fogóval ki kell húzni (A lenti képen kék nyíllal jelezve)
  3. Betét kivétele ellenőrzésre Csavarhúzóval kipattintható. opcionális. Ha tudod, hogy sz@r akkor kihagyható (A lenti képen piros nyíllal jelezve a betét)
  4. Fékolaj tartály kinyitás Ez fenn van a kormányon. 17-es villáskulcs nyitja a kémlelő ablakot. Tegyünk rongyot a nyilás alá, mert kifolyhat egy kis fékfolyadék, ami ha a fényezésre kerül másodpercek alatt felmarja azt. kormany.png
  5. Betéttel dugattyú visszanyomás Ezen lehet a legtöbbet szívni. A régi fékbetétet úgy kell hátra nyomni, hogy közben semmivel nem terhelünk rá a tárcsára. :) Én azt csináltam, hogy kombinált fogó nyelét különböző irányokba forgatva bedugtam a két betét felső része közé és így feszítette szét egymáshoz képest a két betét magát. Addig kell csinálni amíg a dugattyúk gyakorlatilag szintbe kerülnek a fékszerkezettel. fek.jpg
  6. Új betét behelyezés Simán be kell csusszannia a helyére. Ha nem megy akkor valószínűleg nincs még a helyén a dugattyú. Lépjünk vissza a 6-os pontra .
  7. Összeszerelés. Rögzítő csap visszatétel. Porvédő visszahelyezés, Fékolaj tartály visszazárás)
  8. Fék ellenőrzés Elsőnek mindig álló helyzetben lévő motoron. Ha jó akkor is finoman az első időben, hogy az új betétek összekopjanak a tárcsával. 

Buktatók:

  • Berohadt dugattyú, amit nem tudunk visszanyomni. Ekkor esetleg a kinyithatjuk a légtelenítő csavart és próbálkozhatunk így is. Ekkor viszont számítsunk rá, hogy a művelet végén légteleníteni kell a féket. (A 8-as villáskulcs és a fékolaj ilyenkor szükséges) 
  • Meghúzzuk a fékkart miközben nincs benn betét. Ha szerencsénk van akkor nem ugrik ki egyik sem a helyéről, de fogunk szívni a visszanyomással. Ha nincs szerencsénk az az igazi szívatás :)

A bejegyzés trackback címe:

https://apriliars.blog.hu/api/trackback/id/tr713740718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása